Friday 9 January 2015

IMAN MUTIARA HATI

بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ

maaf pada sesiapa yang pernah membaca entri saya sebelum ni...
mungkin kelihatan biasa sahaja pada pandangan kalian.. tapi lain pula bagi diri saya..
seperti tiada manfaatnya..
:'(

Baru selesai 'stalker' blog-blog mereka yang menyumbang dakwah dalam bentuk penulisan..
dan..tiba-tiba terdetik di hati... 

apa sumbangan saya kepada umat Islam  ...
:'(

Saya semakin dewasa...seharusnya Iman juga perlu lebih dewasa..
Allah..

Semalam... sempat saya menonton satu video yang menginsafkan...
kata-kata syeikh tersebut yang masih menyentuh hati dan Iman saya yang hanya sekelumit..
"Allah telah memberi kita nikmat Islam tanpa perlu kita meminta(sejak lahir), Semoga Allah memberi kita nikmat SyurgaNya apabila kita meminta .."

Nikmat yang sebenar-benarnya adalah al-Islam..
:')

Maka.. bersyukurlah..
Marilah kita sama-sama muhasabah diri dan Iman kita..
Sempurnakah Iman kita?
ATAU
masih mengalami naik-turun nya ?

Allahu..

moga penulisan kali ini mampu menyentuh naluri kita sebagai umat Islam akhir zaman..
Naluri kita yang pada asalnya Allah jadikan ia suka akan kebaikan.. cinta pada keindahan..

Segerakan taubat kita.. 
Yakin dengan RahmatNya..
Allah Maha Pengampun..


-sedikit daripada saya yang khilaf.


No comments:

Post a Comment