Thursday 26 January 2023

TIPS MUDAH BANGUN SOLAT SUBUH

Assalamualaikum.

Alhamdulillah dengan izin Allah, dapat meninggalkan tulisan di sini. Mudahan bermanfaat. Gunakan apa sahaja medium dan kongsikan ilmu yang kita amalkan dan berkesan. 

Baik, ini adalah tips mudah bangun solat subuh cara saya. Jangan percaya tapi buat saja. InsyaAllah boleh kongsikan hasilnya di ruangan komen jika sahabat berjaya dengan tips ini. Semua dari Allah jua 😊

Semoga dapat membantu dan niatkan sebagai sedekah buat saya jika menjadi amalan sahabat-sahabat juga ya.
 
Sebelum tidur, saya akan niatkan dalam hati hendak bangun solat subuh esoknya. Dari mula kita niat begitu, pasti akan hadir rasa MALAS. Itulah kesukaan nafsu. 

Jika melayankan kehendak nafsu, maka kita sedang menjadikan nya RAJA kita. Berhati-hatilah.

Saya akan tidur dalam keadaan saya ingin bangkit darinya, bukan tidur kerana keletihan, bukan kerana ingin berehat lama kerana risiko untuk saya gagal bangun solat subuh esoknya sangat tinggi.

Saya jadikan tidur itu sekadar PERLU sahaja. Saya tidak akan tidur dalam keadaan saya MAHU tidur kerana automatik tidur itu akan menjadi tujuan. Sedangkan tujuan saya adalah ALLAH.

Paling utama, saya akan wajibkan diri amalkan sunnah Nabi kerana saya percaya, 

"SATU SUNNAH, SATU PERTOLONGAN ALLAH"

No comments:

Post a Comment