Thursday 26 January 2023

TIPS RAWAT SELSEMA

Assalamualaikum. Saya ustazah Hasyimah. Ini tips rawat selsema. 

Jika kita boleh solat, maka setiap kali berwuduk, manfaatkan step yang sunnah.
Masukkan air ke dalam hidung dengan tangan kanan dan keluarkan guna tangan kiri.

Caranya begini, masukkan air ke dalam hidung, sedut betul -betul sampai terasa sakit air tu masuk macam tersedak air masa mandi laut atau kolam. Haa macam tu. InsyaAllah cepat je baik selseme. 

Memang sakit tapi rasa sakit tu lah ubatnya. InsyaAllah.

Taknak percaya tak apa, saya bukan sesiapa. Saya cuma kongsi apa yang saya amal. Alhamdulillah berkesan untuk saya.

Saya kongsi dengan niat supaya saya juga ingat kenapa saya amalkan dan apa kebaikannya.  

Mudahan jadi ilmu yang bermanfaat tak henti mengalir pahalanya walau saya sudah tiada. Mohon doakan ya. Semua dari Allah jua. Aamiin. Alhamdulillah.

Siapa yang dah cuba kaedah ni boleh tinggalkan komen. Mudahan dapat membantu 😊

No comments:

Post a Comment