Saturday 10 August 2024

Progress Diri


Assalamualaikum 

Ini kali pertama saya buat keria kentang setelah beberapa bulan tak buat. Bidang masakan memang bukan minat saya. 

Hari ni saya goreng keria kentang frozen yang saya buat minggu ni. Saya kecewa tengok rupa dan betapa stressnya waktu menggoreng. 

Kenapa saya kongsi tentang kisah keria ni sebab saya macam tersedar bahawa saya kurang hargai usaha saya selama ini. 

Saya fikir saya memang tak pandai masak tapi sebenarnya bila saya ubah cara saya berfikir, apa saya dapati adalah kepercayaan saya berubah.

Saya melihat keria kentang hasil tangan saya banyak kelemahan. Ianya bukan tak menjadi tetapi hanya kurang tepat kejadiannya. Saya hampir putus asa dan mengatakan kepada diri sendiri bahawa saya tidak akan melakukan nya lagi.

Saya juga sedar dalam beberapa bulan ni saya hilang minat dan keyakinan untuk buat sesuatu dengan bersungguh-sungguh. Sedangkan saya hanya perlu baiki dan terus upgrade cara saya melakukan sesuatu. InshaAllah saya akan dapat hasil yang lebih baik 😊

Tak semestinya kita tak boleh suka sesuatu perkara yang kita tak minat dari awal. Kita hanya perlu ilmu yang betul dan kepercayaan yang positif untuk melakukan sesuatu hal yang tidak disukai. Wallahualam.

11 Ogos 2024 (Ahad)
Wp Labuan.

No comments:

Post a Comment