Tuesday 16 July 2024

makan dan doa

Aku pernah sebelum nak makan tiba-tiba teringat lah pernah terbaca kalau nak elak mudarat dari makanan yang kita makan, baca doa perlindungan kat bawah ni 40 kali.

Aku pun cuba lah baca. Bayangkan makanan dah ada depan mata. Tengah kebulur nak makan dan dah terasa kat tekak dah rasa makanan tu tapi aku nak cuba jugak baca doa ni 40 kali.

Lepas aku baca, apa aku rasa ? Aku tak nampak makanan tu dah . Maksud aku, hilang kebulur nak makan. Rasa cukup. Rasa makanan tu asbab je. Takde, hilang rasa aku perlu makanan tu. Aku cuma perlu Allah.

Tapi aku makan jugak lah makanan tu dengan rasa bahagia. Terima kasih Allah. Kau yang bagi aku makan. 

Terima kasih sebab jaga aku selama ni. Kau cipta aku. Kau yang sayang aku. Kau segala-galanya. Aku milikMu.

No comments:

Post a Comment