Sunday 19 February 2023

SAYA MALU NAK MINTA PERCUMA.

Saya nak dapatkan sesuatu, saya malu sangat nak minta percuma. Rasa macam diri saya takda harga.

.

Nampak saya sangat malas berusaha. Nampak sangat saya suka beri alasan. Malunya. :3

.

Kalau nak percuma saya akan mintak dengan Allah je. Tak minta kat manusia. Sebab manusia miskin. Tak kaya takda harta. Jadi kena tolong mereka. Bukan susahkan mereka yang dah susah-susah usaha nak tolong kita. At least bayar sebagai penghargaan. Kalau tak mampu, saya bersabar. Kalau nak percuma jugak saya akan mintak kat Allah dulu sambil berdoa dalam hati biar Allah beri percuma kat saya benda yang saya nak tu. Jangan cakap kat sesape pun.

.

Teng teng teng... saya dapat benda yang saya nak. Alhamdullillah. Kalau tak dapat saya tak kecewa pun Alhamdullillah sebab saya tahu setiap doa pasti sampai kepadanya. Dia pasti beri. Kalau tak beri apa yang saya nak. Dia akan berikan lebih baik daripada apa yang saya nak pada masa yang tepat, tak cepat tak lambat. Tapi tepat :) Itulah Allah.

.

.

Nora Yusof


No comments:

Post a Comment